مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 14:402020-10-12اقتصادي

48/5 درصد از خسارات کشاورزی سیل 98 در خوزستان بود


خوزستان در بخش کشاورزی خسارات گسترده ای دید و 48/5 درصد از سهم خسارت ها مربوط به استان خوزستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه بیابان زدایی و کانون های ریزگرد خوزستان در ویدئو کنفرانس با رییس جمهور اظهار کرد: اگرچه بارش های سال زراعی 97 و 98 برکات خاص خودش را برای تامین منابع آب زیرزمینی و سطحی به همراه داشت اما در بخش کشاورزی معادل 13 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد و 430 هزار نفر از کشاورزان ما با مقوله سیل درگیر شدند.

وی افزود: مجموعا در بخش زراعت 52 درصد، در بخش آب و خاک 26 درصد، در بخش دام، طیور و آبزیان 14 درصد و در بخش باغبانی 8 درصد به کشاورزان عزیز ما خسارت وارد شد.

وزیر کشاورزی در رابطه با آسیب های ناشی از سیل عنوان کرد: از بین استان ها، خوزستان در بخش کشاورزی خسارات گسترده ای دید و 48/5 درصد از سهم خسارت ها مربوط به استان خوزستان است.

وی افزود: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی را در چهار محور میتوان تقسیم بندی کرد؛ اقدام اول آن اقدامات فوریتی بود که باید انجام میشد و در این راستا بیش از یک هزار و صد دستگاه ماشین آلات سنگین تدارک دیده و دو هزار و دویست کارشناس به مزارع اعزام شدند که باعث شد 314 هزار هکتار از آبگرفتگی مزارع تخلیه و 350 هزار هکتار از اراضی برای کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

48/5 درصد از خسارات کشاورزی سیل 98 در خوزستان بود

48/5 درصد از خسارات کشاورزی سیل 98 در خوزستان بود