مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 13:502020-10-13اقتصادي

حل مشکلات دامداران دهاقانی در گرو ایجاد دامگاه


سرپرست فرمانداری شهرستان دهاقان با اشاره به نبود فضای مناسب برای دامپروری در این شهرستان گفت: با احداث دامگاه در سه نقطه از شهرستان دهاقان تا حد زیادی این مشکل حل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دهاقان، امیر صفرپور عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان دهاقان که با موضوع حل مشکلات دامداران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با هدف انتقال دام مازاد دامداران روستای دزج که اغلب از عشایر هستند، موضوع احداث دامگاه توسط دامداران و مسؤولان محلی مطرح شد که در سال97 موافقت اولیه آن گرفته شد و پس از انجام استعلامات مربوطه، مجوز احداث دامگاه دزج با ظرفیت 80 واحد 150 رأسی برای دام سبک اخذ شد.

مدیرجهاد کشاورزی دهاقان با بیان این که مکان احداث دامگاه از زمین های ملی اختصاص داده شده است، بیان کرد: مشکل اصلی که عملیات اجرایی دامگاه را متوقف کرده، تأمین آب است که باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث دامگاه برای روستای قمیشلو افزود: برای دامداران روستای قمیشلو نیز مجوز احداث دامگاه با ظرفیت 45 واحد 199 رأسی اخذ شد و برای موضوع آب نیز  پیشنهاد تأمین آب از قنات داده شده که باید بررسی شود.

احداث دامگاه دزج از درخواست های به حق دامداران است مجید نادری، رییس اداره امور عشایر شهرستان های شهرضا و دهاقان 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکلات دامداران دهاقانی در گرو ایجاد دامگاه

حل مشکلات دامداران دهاقانی در گرو ایجاد دامگاه