مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 مهر 1399 ساعت 13:552020-10-13اقتصادي

منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت جهانی شود


با توجه به وجود اقوام مختلف، صنایع دستی متنوع و آداب و رسوم مختلف در استان گلستان پیشنهاد می شود منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت شده تا همه زاویا آن ثبت شود.

- حمید عمرانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: دیوار بزرگ گرگان با طول بیش از 200 کیلومتر پس از دیوار چین دومین دیوار قاره آسیا بوده که از خط ساحلی دریای مازندران آغاز شده و تا صخره های بیلی کوه در محدوده پارک ملی گلستان امتداد دارد.

وی با اشاره به اعتبار 7 میلیارد تومان از ره آورد سفر ریاست جمهوری به استان گلستان خاطر نشان کرد: در سال 1397 در سفر رییس جمهور به استان گلستان مبلغ 7 میلیارد تومان برای حفاظت، ساماندهی و کاوش دیوار بزرگ گرگان مصوب شد که در سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیر پایگاه دیوار بزرگ گرگان بیان داشت: قرار است امسال 4 میلیارد تومان برای ساماندهی، کاوش، تعمیر ساختمان اداری پایگاه، تهیه نقشه هوایی و دیجتیال سازی دیوار بزرگ صرف شود که این مبلغ مابقی اعتبارات سفر ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود با توجه به وجود اقوام، صنایع دستی گوناگون و آثار تاریخی و طبیعی فراوان  منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت جهانی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت جهانی شود

منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت جهانی شود