مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 21:502020-10-16سياسي

شاعر کرد اهل سنت در رثای امام رضا(ع): این بارگاه کیست کز عرش برتر است


مولانا خالد نقشبندی از پیروان طریقت نقشبندیه است که در جریان سفر به خراسان و زیارت آستان مقدس حضرت رضا(ع) قصیده ای در رثای امام رئوف سروده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کردهای اهل سنت نسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان آن حضرت ارادت وصف ناپذیری دارند، اشعار شعرا و متون ادبی ادیبان کرد اهل سنت در مدح پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) بیانگر این ادعاست.

کردستان سرزمین دف و مولودی خوانی در مدح پیامبر و اهل بیت، سرزمین شاعران و عرفای بزرگی است که محوریت اکثریت آثار آنان، پیامبر، اهل بیت و بزرگان دین هستند.

    منابع مکتوب شاعران و نویسندگانی از اهل سنت همچون شیخ رضا طالبانی، سید محمدباقر حیرت سجادی، شاهرخ اورامی و بسیاری دیگر از ادبا و شعارا گواهی محکم بر اثبات ادعای ارادت پیروان این مذهب به پیامبر و امامان است.

مولانا خالد نقشبندی شهرزوری از اکابر و اعاظم علمای کرد اهل سنت در قرن سیزدهم و از مشایخ نامدار طریقه نقشبندیه شیفته و شیدای نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) گرامی او بوده است.

وی در مقاطع زندگی پربار و جای جای آثار علمی و ادبی خود عمق ارادت و اخلاص خود را نسبت به ساحت نورانی و الهی خاندان گرامی پیامبر (ص) ابراز داشته است که قصیده معروف ایشان در رثای امام رضا (ع) در جریان مسافرت به خرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعر کرد اهل سنت در رثای امام رضا(ع): این بارگاه کیست کز عرش برتر است

شاعر کرد اهل سنت در رثای امام رضا(ع): این بارگاه کیست کز عرش برتر است