مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 06:352020-10-18پزشكي

هشدار نسبت به شیوع یائسگی زودرس در زنان ایرانی


نتایج مطالعه ای در مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی باروری پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که میزان بروز زودرس یائسگی در جمعیت ایرانی از حد نصاب یک تا پنج درصد جهانی بالاتر است.

- بر اساس نتایج مطالعات مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی باروری مطرح شد هشدار نسبت به شیوع یائسگی زودرس در زنان ایرانی نتایج مطالعه ای در مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی باروری پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داد که میزان بروز زودرس یائسگی در جمعیت ایرانی از حد نصاب یک تا پنج درصد جهانی بالاتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یائسگی یا منوپوز یکی از دوره های طبیعی زندگی زنان است که در آن قاعدگی برای همیشه متوقف می شود و آنان دیگر قادر به بارداری و زاد و ولد نیستند.

این اتفاق معمولاً در حدود سن 49 تا 52 سالگی آغاز می شود، ولی می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد در این زمان تخمدان ها به میزان کمتری هورمونهای زنانه، به خصوص استروژن را ترشح کرده که خود این تغییر هورمونی موجب برخی عوارض در خانم ها می شود.

اگر این اتفاق در حوالی 40سالگی رخ دهد به آن یائسگی زودرس اطلاق می شود و طبیعتا اگر یائسگی زودتر از موعد خود اتفاق بیفتد، علاوه براینکه میتواند بار روانی منفی برای فرد مبتلا ایجاد کند، عوارض ناش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به شیوع یائسگی زودرس در زنان ایرانی

هشدار نسبت به شیوع یائسگی زودرس در زنان ایرانی