مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-18اقتصادي

چین 1.5 میلیون بشکه در روز به ظرفیت پتروپالایشی خود می افزاید


با توجه به افت مصرف فرآورده های سوختی و رشد سرانه مصرف مواد پتروشیمیایی، پالایشگاه های جدید کشور چین در قالب پتروپالایشگاه ها و برای تبدیل روزانه 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر صنعت نفت و گاز دنیا با سرعت زیادی در حال گذار از صنعت پالایشگاهی به سمت پتروشیمی و ایجاد مفاهیمی نظیر پتروپالایشگاه است.

بسیاری از کشورها با رویکرد ادغام پالایشگاه ها و پتروشیمی به دنبال افزایش سوددهی واحدها و همچنین در دست گرفتن بازار رو به رشد مواد پتروشیمیایی هستند.

کشورهای مختلف اعم از واردکننده و صادرکننده نفت، با سرمایه گذاری های بزرگ در پروژه های پتروپالایشگاهی به دنبال تسخیر بازارهای جهانی و ایجاد تنوع در سبد محصولات نفتی و پتروشیمیایی خود هستند.

به عنوان مثال موسسه EIA در گزارشی به بررسی آینده بازار محصولات پایین دستی پتروپالایشگاهی پرداخته است که برخی نتایج آن در نمودار تصویر 1 قابل مشاهده است.

تصویر 1: پیش بینی تولید و تقاضای مواد پایین دست پتروپالایشگاهی تا سال 2050 (منبع: گزارش های EIA) همانطور که در این نمودار نشان داده شده است تقاضای جهانی برای مواد پایین دست پتروپالایشی در سال 2050 نسبت به سال 2020 بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت از سالانه 470 میلیارد تن به 750 میلیارد تن خواهد رسید درحالیکه در سمت عرضه تولید محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین 1.5 میلیون بشکه در روز به ظرفیت پتروپالایشی خود می افزاید

چین 1.5 میلیون بشکه در روز به ظرفیت پتروپالایشی خود می افزاید