مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:152020-10-18فرهنگي

ترویج خط نسخ فارسی در پی کتابت کلام وحی توسط هنرمند لامردی


هنرمند لامردی، کتابت کلام وحی را با توجه به اهمیت خاص خوشنویسی برای مسلمانان آغاز کرد.

- هنرمند خوشنویسی لامرد در گفت و گو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: هنر خوشنویسی از هنرهای مقدس و اصیل در گذشته است که در میان زندگی روزمره مردم جریان داشته و بیشترین کاربرد آن کتابت و کتاب نویسی بود، این هنر همواره برای همه خصوصاً مسلمانان دارای اهمیت خاص بوده و به عنوان والاترین هنر مورد توجه قرار گرفته است زیرا در اصل آن را هنر تجسم کلام وحی می دانسته اند.

علی شکیب افزود: در سال 91 با همکاری بسیج هنرمندان لامرد و در محضر استاد نعمتی ارسنجانی به مدت دو سال خط نسخ فارسی آموزش دیدم که حاصل این آموزش، کتابت هفت جز قرآن کریم است.

این هنرمند خوشنویسی لامرد گفت: هدفم از کتابت قرآن کریم، ترویج خط نسخ فارسی است زیرا خط نسخ  شامل دو نمونه، نسخ فارسی معروف به احمد نی ریزی و نسخ عربی آن معروف به عثمان طه است.

شکیب ادامه داد: امیدوارم تا چندماه آینده کتابت قرآن کریم را به سرانجام برسانم تا هدیه ای به مردمان کشورم و شفاعتی پیش خداوند متعال در آخرت باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همچنین  امیدوارم در ادامه راه با کوشش مسئولین مربوطه و با همدلی و همراهی دستگاه های مرتبط ، بتوانیم نگارخانه ای در خور شان و جایگاه شهرستان لامرد جهت بروز و ظهور خلاقیت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج خط نسخ فارسی در پی کتابت کلام وحی توسط هنرمند لامردی

ترویج خط نسخ فارسی در پی کتابت کلام وحی توسط هنرمند لامردی