مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:552020-10-18پزشكي

تغییر محیط بازی کودکان، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن


نتایج تحقیقات نشان داده است که جایگزینی گیاهان از نوع جنگلی با آسفالت در مهدکودک ها می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان شود.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان داده است که جایگزینی گیاهان از نوع جنگلی با آسفالت در مهدکودک ها می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی کودکان شود.

به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات گذشته نشان داده است، یکی از دلایل افزایش میزان ابتلا به بیماری های خود ایمنی در بسیاری از نقاط جهان، مانند بیماری های التهابی روده، دیابت نوع یک، اگزما و آسم، عدم قرار گرفتن در معرض عناصری است که سیستم ایمنی بدن کودکان را وادار به واکنش می کند.

تصور بر این است که قرار گرفتن مکرر در معرض عناصر طبیعی مانند گردوغبار، خاک و گرده افشانی در سنین پایین می تواند سیستم ایمنی کودکان را تقویت کند.

محققان بر این باورند که برخی از کودکان ساکن در برخی از مناطق شهری که در معرض این موارد قرار نمی گیرند، با میزان بالاتری از بیماری های خود ایمنی مواجه هستند.

ازاین رو، محققان سعی کردند این نظریه را با تغییر محیط بازی کودکان (زمین های بازی در مهدکودک های مناطق شهری) مورد آزمایش قرار دهند.

گروهی از محققان در کشور فنلاند و جمهوری چک دریافتند که جایگزینی پوشش های گیاهی طبیعی با آسفالت در مهدکودک ها توانسته منجر به افزایش سیستم ایمنی کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر محیط بازی کودکان، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن

تغییر محیط بازی کودکان، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن