مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 13:552020-10-18پزشكي

محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد


پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد اختراع خود را که در زمینه تولید واکسن پپتیدی چندگانه علیه ویروس HTLV-1 است در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO به ثبت بین المللی برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، مونا کبیری اظهار کرد: تاکنون هیچ واکسن مؤثری علیه ویروس HTLV-1 تولید نشده است و ما توانستیم برای اولین بار با استفاده از تمامی اپی توپ های ایمنی زای ویروس HTLV-1، فرمولاسیون واکسن پپتیدی چندگانه را به صورت نوترکیب طراحی و تولید نماییم و از طرفی با انکپسولاسیون آن درون نانوکریرهای پلیمری و به کارگیری نانوادجوانت های سنتزی، میزان ایمنی زایی و کارایی فرمولاسیون پروتیینی تخلیص شده را افزایش دهیم.

این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با ارزیابی میزان آنتی بادی ها و سایتوکاین های تولید شده در مدل حیوانی مشخص شد که واکسن پپتیدی چندگانه میزان پاسخ های ایمنی زای بسیار بیشتری نسبت به فرمولاسیون های پپتیدی متشکل از یک یا دو اپی توپ ویروسی تولید می کند.

وی با بیان اینکه  ویروس لنفوتروپیک سلول T انسانی تیپ 1 HTLV-1 رترویروسی است که سلول های T انسانی را درگیر می کند و باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری ها در انسان می شود افزود: از شایع ترین بیماری های ایجاد شده توسط این ویروس در انسان می توان به لوکمی ـ ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد

محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت واکسن ویروس HTLV-1 شد