مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-19اقتصادي

اجرای طرح های آبخیزداری در 250 هزار هکتار عرصه ملی آذربایجان غربی


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طرح های آبخیزداری در 250 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی اجرا می شود.

- قاسمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح های آبخیرداری در 250 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: این طرح ها شامل 24 طرح در 2 بخش بیولوژیکی و مکانیکی است که در 24 حوزه آبریز 17 شهرستان استان در دست اجراست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ها به طور میانگین 70 درصد است، افزود: دو سال متوالی است که آذربایجان غربی در اجرای طرح های آبخیزداری رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص می دهد، این مقام مسوول گفت: در بخش مکانیکی این طرح ها به ظرفیت 77 هزار متر مکعب انواع سد های ملاتی، کابیونی و خشکه چین احداث می شود.

قاسمی افزود: همچنین با اجرای این طرح ها به مقدار 2 میلیون و 250 هزار تن از فرسایش خاک جلوگیری و بیش از 132 میلیون متر مکعب آب کنترل و به سفر های زیرزمینی تزریق می شود.

وی اعتبارات این طرح ها را بیش از 290 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح ها تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی همچنین از کسب رتبه نخست از جرای طرح های کاداستر در کشور خبر داد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های آبخیزداری در 250 هزار هکتار عرصه ملی آذربایجان غربی

اجرای طرح های آبخیزداری در 250 هزار هکتار عرصه ملی آذربایجان غربی