مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-20ورزشي

پناهگاه تیمار شکارچیان آسمان/ بزم پرندگان در «باغ آزادی»


«مرتضی شیردره» پس از یک عمر فعالیت در عرصه تولید ادوات کشاورزی، با 59 سال سن و در دوران بازنشستگی تمام وقت خود را صرف رسیدگی و نگهداری از پرندگان می کند، - خبرگزاری فارس- همدان، سولماز عنایتی: گاهی همه تن چشم شدم و خیره به دنبالشان بودم، گاهی همه تن گوش شدم و نغمه بی بدیلشان لبریز شد از جام وجودم و میان دوراهی دیدن و شنیدن مانده بودم.

نه چشمم از شگفتی پلک می زد و نه گوشم لحظه ای جز صدای صفیر پرندگان چیزی می شنید.

باغی دلفریب که گردش در آن جانی تازه به کالبد آدمیان می دمید و بازی رنگ ها سرزندگی و سرمستی را در من نشانه رفته بود، تا چشم کار می کرد زیبایی بود و بس.

در کنار حوض های آبی و درختان در هم تنیده شده و سر به فلک کشیده  قفس های سبز رنگی خودنمایی می کرد، اما نه قفسی به رسم دربند بودن.

اینجا قفس ها تفسیر جدیدی از آزادی را معنا می کنند.

این باغ مصفا قابی از محبت و مهربانی نسبت به طبیعت در خود جای داده و هر روز گلبانگ رهایی و پرواز سر می دهد، اینجا پرندگان پرواز در هفت آسمان را تجربه می کنند و آدمیان در اوج لذت در پیکرشان  نمی گنجند و عاشقی می شوند که دیگر بدون طبیعت نمی توانند نفس بکشند.

حالا مرتضی شیردره عاشقی است که در دام تیمار و آزادی پرندگان افتاده است و نفس خود را به پرواز بند زده، بهای این عاشقی باغی چهار هزار متری است که او و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پناهگاه تیمار شکارچیان آسمان/ بزم پرندگان در «باغ آزادی»

پناهگاه تیمار شکارچیان آسمان/ بزم پرندگان در «باغ آزادی»