مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 12:502020-10-24بين الملل

تنش جدید میان آمریکا و چین و تلاش واشنگتن برای همراه کردن اروپایی ها


اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه چین وارد مرحله جدیدی شده است و این کشور تلاش می کند اروپایی ها را نیز با خود علیه پکن همراه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از رویترز، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید از استقرار کشتیهای واکنش سریع وابسته به گارد ساحلی آمریکا در غرب اقیانوس آرام به منظور به چالش کشیدن قدرت چین خبر داد.

قرار است این کشتی ها در عملیات های امنیتی و در تقابل با چین به کار گرفته شوند.

همچنین انتظار می رود که طی سال مالی آینده، کشتی های واکنش سریع گارد ساحلی آمریکا در جزیره ساموا واقع در جنوب اقیانوس آرام نیز مستقر شوند.

اوبرایان در بیانیه ای که به این منظور صادر شد؛ از آمریکا به عنوان یکی از قدرت های اقیانوس آرام نام برد و با متهم کردن چین به ماهیگیری غیرقانونی و ایجاد مزاحمت برای کشتی ها در مناطق ویژه اقتصادی، مدعی شد که این گونه اقدامات، تهدیدی علیه حق حاکمیت آمریکا و دیگر همسایگان حوزه اقیانوس آرام است.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در سفری که ماه جاری میلادی به توکیو داشت؛ در دیدار با همتایان خود از ژاپن، استرالیا و هند، به دنبال اجماع نظر علیه چین بود.

این اقدامات در اندک بازه زمانی باقی مانده تا انتخابات 2020؛ با هدف تقویت عملکرد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش جدید میان آمریکا و چین و تلاش واشنگتن برای همراه کردن اروپایی ها

تنش جدید میان آمریکا و چین و تلاش واشنگتن برای همراه کردن اروپایی ها