مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 09:452020-10-25پزشكي

بهداشت «دست ها» همچنان مهم ترین عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری ها


مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی پیامبر اعظم (س) گفت: شست وشوی دست ها و جدی گرفتن این مهم و فرهنگ سازی در این زمینه از جمله مهم ترین عوامل جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، یاسر خوانچه مهر به مناسبت روز جهانی بهداشت دست اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل در کنترل عفونت ها، شست و شوی مداوم و اصولی دست ها است.

وی افزود: ویروس کرونا تصور ما از نحوه و زمان و تعداد دفعات شستشوی دست تغییر داده است و امروزه لازم است به شست وشوی دستها در زمان های مختلف که امکان سرایت ویروس وجود دارد دقت شود با توجه به اینکه  انتقال ویروس در زمان دست زدن به چشم بینی و دهان با دست نشسته و آلوده،  غذا خوردن و نوشیدن با دست های نشسته و آلوده ، لمس سطوح و اشیایی که احتمال آلودگی آنها وجود دارد و دست دادن به دیگران انجام می شود،  باید همواره به بهداشت دست توجه کرد.

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی پیامبر اعظم (س) بندرعباس با اشاره به اینکه رعایت بهداشت دست ضامن سلامتی است و حداقل زمان شستشو 15 ثانیه و برای دستهای خیلی کثیف 40 تا 60 ثانیه است، گفت: لازم است به کودکان نحوه صحیح شستن دست را یاد دهیم و برای تمیز کردن دست کودکان از پارچه مرطوب به جای شستن دست استفاده نکنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهداشت «دست ها» همچنان مهم ترین عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری ها

بهداشت «دست ها» همچنان مهم ترین عامل جلوگیری از ابتلا به بیماری ها