مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 10:502020-10-27اقتصادي

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 22 هزار تومان


امسال تولید خرما با رشد اندک نسبت به سال قبل به بیش از یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است.

- جی پلاس ، محسن رشید فرخی رییس انجمن ملی خرما درباره آخرین وضعیت برداشت خرما اظهار کرد: هم اکنون خرما پیارم تولید استان هرمزگان در حال برداشت است که تا 2 هفته آینده به پایان می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او با اشاره به اینکه برداشت خرما به پایان رسیده است، افزود: امسال تولید خرما با رشد اندک نسبت به سال قبل به بیش از یک میلیون و 200 هزار تن می رسد.

رشید فرخی درباره آخرین وضعیت صادرات خرما بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا هم اکنون مشکلاتی سد راه صادرات خرما است که انتظار می رود با اعمال مدیریت صحیح تا پایان سال، صادرات به نتایج خوبی برسد.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر کیلو خرما مضافتی را 20 تا 22 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های کشاورزی از جمله سم، کود و غیره کشاورزان نسبت به این نرخ اعتراضاتی دارند.

رییس انجمن ملی خرما ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تولید از جمله گرانی 4 تا 5 برابری سم و کود، تورم و غیره، از مسئولان ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که اجازه دهند قیمت را عرضه و تقاضا مشخص کند تا از این حیث تولیدکننده، مصرف کننده و صنایع تبدیلی متحمل زیان نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 22 هزار تومان

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی 22 هزار تومان