مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 07:252020-10-28سياسي

معین: رانت خواری، آقازادگی و توهم ژن خوب باعث افول مقبولیت اصلاحات شد


پدیده های فساد آوری چون رانت خواری، آقازادگی، رفیق بازی یا توهم ژن خوب از دیگر عواملی است که به افول منزلت و مقبولیت اجتماعی جریان اصلاحات انجامید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات با روزنامه آرمان ملی گفتگویی داشته است که مهمترین بخش های آن در ادامه آمده است.

- دلایل انفعال کنونی جریان اصلاح طلبی در سال های اخیر را با توجه به سابقه تاریخی آن در ایران باید آسیب شناسی و علت یابی کرد.

مشکلات درونی از جمله نداشتن استراتژی مدون، عدم انسجام تشکیلاتی و بهره نگرفتن از فرصت هایی چون در دست داشتن دولت اصلاحات یا اکثریت مجلس ششم و شوراهای شهر، بدون آنکه رابطه ای عمیق و نهادمند با توده مردم یا نخبگان جامعه شکل بگیرد از مهم ترین ضعف هاست.

- عدول از هویت و معیارهای اصلاحات در ائتلاف های سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری دولت های یازدهم و دوازدهم موجب از دست رفتن سرمایه اجتماعی شد.

- پدیده های فساد آوری چون رانت خواری، آقازادگی، رفیق بازی یا توهم ژن خوب از دیگر عواملی است که به افول منزلت و مقبولیت اجتماعی جریان اصلاحات انجامید.

- خاتمی نه در زمان دولت خود و نه در این زمان رسما رهبری جریان اصلاحات را نپذیرفته و ساز و کارهای تشکیلاتی و حزبی آن را به وجود نیاورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معین: رانت خواری، آقازادگی و توهم ژن خوب باعث افول مقبولیت اصلاحات شد

معین: رانت خواری، آقازادگی و توهم ژن خوب باعث افول مقبولیت اصلاحات شد