مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 08:202020-10-28بين الملل

توافق طرف های سد النهضه برای تعیین جدول کاری مشخص درباره حل بحران


سه کشور سودان، مصر و اتیوپی توافق کردند در هفته جاری یک دستور کار دقیق و مشخص برای روند مذاکره درباره سد النهضه تعیین کنند.

- سه کشور سودان، مصر و اتیوپی توافق کردند در هفته جاری یک دستور کار دقیق و مشخص برای روند مذاکره درباره سد النهضه تعیین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت آبیاری و منابع آبی سودان در بیانیه ای اعلام کرد: وزرای خارجه و آبیاری سودان، مصر و اتیوپی نشستی در سطح سفرا برای بررسی ازسرگیری مذاکرات سد النهضه برگزار کردند.

طبق این بیانیه، در نشستی که به ریاست وزیر همکاری های بین المللی کشور آفریقای جنوبی، رییس دوره فعلی اتحادیه آفریقا برگزار شد، رایزنی های گسترده ای درباره موانع موجود در مسیر مذاکره انجام شدند.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است: سودان مخالفت خود را با استمرار مذاکرات به همان شیوه سابق که در دوره های قبلی به بن بست رسیده بود، اعلام کرده و پیشنهاد داد در روند مذاکره جهت نزدیک شدن رویکردها به یکدیگر نقش پررنگ تری به کارشناسان و ناظران داده شود.

طبق بیانیه مذکور، این سه کشور با پیشنهاد سودان برای برگزاری هرچه سریع تر یک جلسه پیگیری جهت ارائه گزارشی به ریاست اتحادیه آفریقا ظرف یک هفته موافقت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق طرف های سد النهضه برای تعیین جدول کاری مشخص درباره حل بحران

توافق طرف های سد النهضه برای تعیین جدول کاری مشخص درباره حل بحران