مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:302020-10-31اقتصادي

برداشت 400 تن چغندر قند از اراضی پلدشت


تاکنون بیش از 400 هزار تن محصول چغندر قند برداشت و تحویل کارخانه ها شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: تاکنون بیش از 400 هزار تن محصول چغندر قند برداشت و تحویل کارخانه ها شده است.

پیشه ور در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه محصول کشاورزی چغندر قند نسبت به سایر محصولات درآمد سه یا چهار برابری را نصیب کشاورزان می کند، افزود: آذربایجان غربی مهمترین استان تولید کننده چغندرقند کشور است به نحوی که بیش از 30 درصد قند کشور در این استان تولید می شود که در این بین پلدشت نیز توانسته جای پای خود را در این عرصه حفظ کند.

وی در ادامه افزود: کشت این محصول در سال جاری بیش از 34 هزار هکتار بود که تاکنون بیش از 400 هزار تن محصول برداشت شده و تحویل کارخانه ها شده است.

پیشه ور همچنین با اشاره به اینکه عیار چغند قند در پلدشت 17 و نیم درصد است، افزود: این عیار نسبت به میانگین کشوری که 14 است، بسیار مناسب است.

به گفته وی نیاز آبی مزارع چغندر قند نسبت به سایر محصولات در شهرستان پلدشت 50 درصد کمتر است که ارزش ریالی این محصول بیش از 270 میلیارد تومان بوده که 220 میلیارد تومان در وصف کشاورزان کارسازی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همچنین گفت: کاشت، داشت و برداشت این محصول در استان تمام مکانیزه است و از کشاورزان در این بخش با تسهیلات کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 400 تن چغندر قند از اراضی پلدشت

برداشت 400 تن چغندر قند از اراضی پلدشت