مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 05:202020-11-01اجتماعي

دامان طبیعت با آتش که می سوزد؟


در سال جاری متاسفانه شاهد از بین رفتن مراتع و اراضی طبیعی زیادی بودیم؛ هر بار خبری کام طبیعت دوستان را تلخ می کرد؛ آتش به جان طبیعت می افتاد و هکتارها پوشش گیاهی از بین می رفتند و دود می شدند؛ - دامان طبیعت هر دفعه با آتش نا آگاهی و بی مبالاتی می سوخت.

عوامل انسانی در این میان نقش بسیار پر رنگی داشتند اما از سوی دیگر نیز خیلی وقت ها خود شهروندان و طبیعت دوستان به داد طبیعت می رسیدند تا این آتش را سرد کنند.

بسیاری از افراد تاثیر منفی این رخدادهای تلخ را نمی توانند درک کنند و همین باعث می شود، خود انسان نیز عاملی برای به آتش کشیدن طبیعت شود؛ در این زمینه با یکی از فعالان محیط زیست گفت وگو کردیم؛ شاهین شفیعی در ادامه به پرسش های ما در این زمینه پاسخ می دهد.

مدتی است بیش از همیشه شاهد سوختن اراضی طبیعی هستیم، اراضی طبیعی چناران گرفته تا قوچان و یا نیشابور و.

؛ آیا این رخداد واقعا بیشتر از قبل اتفاق می افتد یا اینکه پوشش رسانه ها و فضای مجازی در این باره بیشتر شده و بیش از گذشته از این رخدادها با خبر می شویم؟ به نظر هر دو مورد درست است.

در اینکه پوشش رسانه ای بیشتر شده شکی نیست اما سال جاری واقعا سال غم انگیزی برای مراتع و جنگل های کشور بود؛ یک دلیل آن بارندگی های خوب سال گذشته بود که باعث شد پوشش گیاهی رشد بسیار مطلوبی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامان طبیعت با آتش که می سوزد؟

دامان طبیعت با آتش که می سوزد؟