مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 07:152020-11-01فرهنگي

کتاب خوراک، ژانر جدید ادبیات کودک


سیدعلی کاشفی خوانساری در یادداشتی به مناسبت روز جهانی گیاه خواری، به معرفی کتاب هایی که موضوع آن ها خوردنی ها و خوراکی هاست، پرداخته است.

- سیدعلی کاشفی خوانساری در یادداشتی به مناسبت روز جهانی گیاه خواری، به معرفی کتاب هایی که موضوع آن ها خوردنی ها و خوراکی هاست، پرداخته است.

این نویسنده و منتقد ادبیات کودک و نوجوان در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: اول نوامبر روز جهانی گیاه خواری نامیده شده است.

به این مناسبت ابتدا نگاهی گذرا به پدیده گیاه خواری در جهان و ایران داریم و سپس به معرفی گروه جدید و بزرگی از کتاب های کودکان که موضوع آن خوردنی ها و خوراکی هاست می پردازیم.

گیاه خواری چیست؟ گیاه خواری یک سبک زندگی باستانی در میان انسان هاست که در یک قرن اخیر در کشورهای مختلف طرفداران فراوانی یافته و با سرعت زیادی در حال گسترش است.

دلایل گیاه خواران برای این کار متفاوت و متنوع است؛ از دلایل دینی و فلسفی گرفته تا سلامت، اخلاق، حقوق حیوانات، محیط زیست و دلایل اقتصادی.

گیاه خواری در آیین هندو و همچنین برخی دیگر از ادیان باستانی هند همچون جین و ویشنا جزو تعالیم واجب دینی است و در سایر ادیان نیز همچون یهودیت، زرتشتی، بودایی، کنفوسیوس، تائو، شینتو و اسلام نیز به شکل نسبی مورد توصیه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب خوراک، ژانر جدید ادبیات کودک

کتاب خوراک، ژانر جدید ادبیات کودک