مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 10:452020-11-01سياسي

محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی به پایگاه میراث فرهنگی تبدیل می شود


رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان از ویژگی های خوبی برای شناخت تاریخی شمال شرق کشور برخوردار است که قابلیت تبدیل شدن به پایگاه میراث فرهنگی را دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: محوطه تاریخی ریوی در مانه و سملقان از ویژگی های خوبی برای شناخت تاریخی شمال شرق کشور برخوردار است که قابلیت تبدیل شدن به پایگاه میراث فرهنگی را دارد.

دکتر روح الله شیرازی با حضور در محوطه تاریخی ریوی و بازدید از فعالیت های باستان شناسی در این سایت، اظهارکرد: با تبدیل شدن این سایت به پایگاه میراث فرهنگی، می توان در آینده برای پتانسیل منطقه، برنامه ریزی های خوبی را داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، وی با بیان اینکه سایت ریوی می تواند مرکز مطالعات باستان شناسی و معماری شرق کشور شود، تصریح کرد: این محوطه نقشی کلیدی در ارائه اطلاعات تاریخی در باره عصر مفرغ، آهن و همچنین دوره های ماد و هخامنشی دارد.

شیرازی با تاکید بر ادامه فعالیت های گسترده در محوطه تاریخی ریوی، افزود: باید شرایط و بستر مطالعات هدفمند به منظور گردآوری اطلاعات شفافی از باستان شناسی شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی به پایگاه میراث فرهنگی تبدیل می شود

محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی به پایگاه میراث فرهنگی تبدیل می شود