مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-03پزشكي

تشریح روند کارآزمایی بالینی ساخت دارو از زبان یک استاد دانشگاه کالیفرنیا


استاد بازنشسته آمار زیستی دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا گفت: در حال حاضر 3500 مرکز مشغول ساخت دارو هستند و به نوعی می توان گفت دارو موجود است، اما هنوز آزمایشات آن کامل نشده است.

- ایسنا/اصفهان استاد بازنشسته آمار زیستی دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا گفت: در حال حاضر 3500 مرکز مشغول ساخت دارو هستند و به نوعی می توان گفت دارو موجود است، اما هنوز آزمایشات آن کامل نشده است.

دکتر محمود راهب قمصری شامگاه (دوشنبه- 12 آبان) در سمینار مدل سازی ریاضی و تحقیقات آماری در جهت پیش بینی و پیشگیری ویروس کرونا با عامل های کنترل کننده فاصله اجتماعی و ماسک که به همت انجمن علمی آمار دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ایران به لحاظ تعداد مبتلایان و مرگ و میرها بر اساس آمار ارائه شده بسیار بد است و رتبه بالایی است که البته این رتبه بالا خوب نیست.

وی در این سمینار به تشریح کارآزمایی بالینی (Clinical trial) پرداخت و در این خصوص توضیح داد: روند ساخت واکسن و دارو برای هر بیماری نیاز به تحقیقات ویژه دارد و تمام داستان ساخت دارو در دنیا باید از مرحله کارآزمایی بالینی رد شود.

استاد بازنشسته آمار زیستی دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا افزود: کارآزمایی بالینی یک آزمایش پزشکی برای ارزشیابی دارو بر روی مریض را می گویند و در روند ساخت دارو و استفاده از آن بسیار مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح روند کارآزمایی بالینی ساخت دارو از زبان یک استاد دانشگاه کالیفرنیا

تشریح روند کارآزمایی بالینی ساخت دارو از زبان یک استاد دانشگاه کالیفرنیا