مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 09:402020-11-04اجتماعي

کووید-19 بر پیش بینی هوا تأثیر گذاشته است!


یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاهش شدید ترافیک هوایی در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 بر کیفیت مدل های پیش بینی هوا تأثیر گذاشته است.

- یک مطالعه جدید نشان می دهد که کاهش شدید ترافیک هوایی در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 بر کیفیت مدل های پیش بینی هوا تأثیر گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا، سازمان هایی مانند ناسا با اشاره به قرائت های ماهواره ای اعلام کردند که محدودیت های شدید و قرنطینه شهری با کاهش آلودگی هوا تأثیر مثبتی بر محیط زیست گذاشته است.

اکنون در یک مطالعه جدید معلوم شده است که یک روش متفاوت برای قرائت اطلاعات زیست محیطی تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است و کاهش شدید ترافیک هوایی در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 مقدار داده های جوی جمع آوری شده توسط هواپیماهای تجاری را بسیار کاهش داده است.

محققان در مقاله خود نشان دادند که مدل های پیش بینی کوتاه مدت هنگامی که اطلاعات کمتری در مورد دما، باد و رطوبت از هواپیماها دریافت می کنند، مهارت پیش بینی آنها به طور آشکاری مختل می شود.

در حالی که داده های کمتر به پیش بینی های بدتر منجر می شوند، این مطالعه نقش مهم اما پنهانی صنعت هواپیمایی را در پیش بینی آب و هوا نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید-19 بر پیش بینی هوا تأثیر گذاشته است!

کووید-19 بر پیش بینی هوا تأثیر گذاشته است!