مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 07:102020-11-06اقتصادي

بازگشایی صندوق پالایشی یکم از فردا +جزییات


سهام صندوق پالایشی یکم به عنوان دومین ETF دولتی از فردا 17 آبان ماه بازگشایی و قابل معامله می شود.

- عرضه سهام دولتی به بورس از طریق صندوق قابل معامله ETF به عنوان دستاوردی موفق آمیز در دولت تدبیر و امید تلقی می شود که توانست روزهای مثبتی را در بازار سهام با خود به ارمغان آورد.

تیتر برتر نوشت؛ در قانون بودجه سال 99 کل کشور، واگذاری سهام شرکت های دولتی در قالب سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) در دستور کار قرار گرفت که این تصمیم به دلیل همکاری دولت، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی با موفقیت همراه شد.

نخستین مرحله از پذیره نویسی صندوق قابل معامله دولتی (ETF) به نام صندوق واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) که شامل سهام بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بیمه های البرز و اتکایی امین بود از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشت، در پایان زمان پذیره نویسی اعلام شد که سه میلیون و 481 هزار نفر از سرمایه گذاران در پذیره نویسی این صندوق مشارکت کردند.

دومین مرحله از پذیره نویسی صندوق قابل معامله دولتی ETF که متعلق به سهام پالایشی بود با نام صندوق پالایشی یکم (دارا دوم) در اوایل شهریور ماه انجام شد، تعداد مشارکت سرمایه گذاران در این پذیره نویسی بیش از سه میلیون و 528 هزار نفر و ارزش آن رقمی حدود 13 میلیارد و 240 میلیون تومان بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی صندوق پالایشی یکم از فردا +جزییات

بازگشایی صندوق پالایشی یکم از فردا +جزییات