مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 آبان 1399 ساعت 14:302020-11-06سياسي

اقداماتی که مجلس برای اصلاح ساختار بودجه انجام داد


نمایندگان مجلس یازدهم برای عمل به وعده های خود، اصلاح ساختار بودجه را کلید زدند تا در گام اول دخل و خرج کشور در سال آینده عملیاتی تر شود و در گام بعدی بتوان با قطع وابستگی به درآمدهای نفتی به این آرزوی چندین ساله جامه عمل پوشاند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ماجرای اصلاح ساختار بودجه به دو سال قبل برمی گردد که مقام معظم رهبری دستور این کار را دادند و سازمان برنامه برای رسیدن به این هدف برنامه هایی را ارائه کرد؛ با وجود ادعای سازمان برنامه مبنی بر اعمال اصلاحاتی در بودجه سال 1399 برخی نمایندگان معتقدند این بودجه تناسبی با شرایط تحریمی ندارد لذا باید بودجه سال آینده به گونه ای تدوین شود که دولت با کسری بودجه مواجه نشده و برای جبرانش آسان ترین راه یعنی برداشت از صندوق توسعه ملی را انتخاب نکند.

با همین نگاه نمایندگان مجلس یازدهم از آغاز به کار فعالیتشان اصلاح ساختار بودجه را مدنظر قرار دادند و طرحی با همین عنوان تهیه شد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی قالیباف که ساختار غلط بودجه و کسری آن را باعث بروز مشکلات اقتصادی می داند، بر لزوم اصلاح ریشه‌ای مشکلات اقتصادی در اصلاح بودجه تاکید کرد و با همین هدف نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با روسای کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقداماتی که مجلس برای اصلاح ساختار بودجه انجام داد

اقداماتی که مجلس برای اصلاح ساختار بودجه انجام داد