مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 09:002020-11-08سياسي

بازنگری در دیپلماسی اقتصادی منطقه، با فراموش کردن برجام


تحریم های آمریکا فرصتی جهت بهبود روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و ایران با بازتعریف مفهوم مذاکره و تبدیل آن به دیپلماسی اقتصادی منطقه ای می تواند زمینه کاهش وابستگی به دلار و افزایش صادرات و تراز مثبت تجاری را تجربه کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سید مجتبی هاشمی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی یادداشتی نوشت:  جنجالی ترین و داغ ترین انتخابات آمریکا در تمامی ادوار، نقطه ای ویژه جهت تأمل و تعمق در تعریف قواعد و کنش گری  بازیگران عرصه سیاست و اقتصاد ایران و آمریکا است.

بازی پویایی که تقابل جدی آن از انقلاب 58 و تسخیر سفارت آمریکا و استقلال خواهی ایران و کنش متقابل تحریمی و قطع رابطه آمریکا آغاز شد و اکنون در نقطه اوج آن قرار گرفته است.

روایت مذاکره با آمریکا و نگرش تساهل گونه به برقراری ارتباط با این کشور، مقوله ای است که در سال های پس از  جنگ بر زبان ها آمد و در مقاطعی به ویژه در پی ریزی برجام در آشکارترین و ویژه ترین صورت دیپلماتیک رسید.

با توجه به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، می توان گفت ممکن است فصلی جدید از داستان مذاکره با کلیدواژه بایدن شروع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در دیپلماسی اقتصادی منطقه، با فراموش کردن برجام

بازنگری در دیپلماسی اقتصادی منطقه، با فراموش کردن برجام