مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 09:552020-11-11پزشكي

سهم 23 درصدی دیابت در مرگ و میرهای کرونا در استان اصفهان


مسئول برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرکز بهداشت استان اصفهان با علام اینکه در استان اصفهان حدود 65 درصد از کل مرگ و میرهای کرونا مربوط به بیماران زمینه ای بوده است، - ایسنا/اصفهان مسئول برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرکز بهداشت استان اصفهان با علام اینکه در استان اصفهان حدود 65 درصد از کل مرگ و میرهای کرونا مربوط به بیماران زمینه ای بوده است، گفت: دیابت به تنهایی سهم 23 درصدی در این مرگ و میرها داشته است.

دکتر رامش حسین خانی، در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت که امروز (چهارشنبه_21 آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 483 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند و متاسفانه شیب بیماری بسیار تند است و پیش بینی می شود تا سال 2045 حدود 700 میلیون نفر به دیابت مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه هر سال 4.

2 میلیون نفر بر اثر بیماری دیابت فوت می کنند، افزود: 43 درصد این افراد زیر 70 سال هستند و باید تلاش کنیم بیماران دیابتی دچار مرگ زودرس نشوند.

مسئول برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی و دیابت مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه در کشور ما شیوع دیابت براساس مطالعه سال 95 حدود 11 درصد بوده ولی به نظر می رسد تاکنون درصد شیوع بالاتر رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 23 درصدی دیابت در مرگ و میرهای کرونا در استان اصفهان

سهم 23 درصدی دیابت در مرگ و میرهای کرونا در استان اصفهان