مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 10:402020-11-12اقتصادي

روزی 2 میلیون بشکه نفت خام در کشور به فرآورده تبدیل می شود


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور گفت: پالایشگاه ها هم اکنون با تمام ظرفیت و به صورت تمام وقت روزانه 2 میلیون بشکه نفت خام را به فرآورده های نفتی تبدیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما؛ ناصر عاشوری افزود: فعالیت پالایشگاه ها علاوه بر اینکه مصارف داخلی را تأمین کرده است باعث شده تا مازاد تولیدات صادر شود که نقش بسزایی در ارزآوری برای کشور در شرایط تحریم دارد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه ها نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا و از خام فروشی نفت جلوگیری می کنند افزود: ما در پالایشگاه ها محصولات اصلی شامل بنزین، گازوییل، سوخت هواپیما و نفت سفید تولید می کنیم که بخشی از آن به مصارف داخلی می رسد و مازاد آن صادر می شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایشی کشور افزود: علاوه بر محصولات اصلی 32 محصول ویژه دیگر نیز در پالایشگاه تولید می شوند که با اولویت نیاز داخلی برای تأمین خوراک صنایع وابسته به نفت مثل پتروشیمی ها اختصاص می یابد.

عاشوری به نقش پالایشگاه ها در اشتغال و تولید کشور اشاره کرد و افزود: در این بخش 32 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند و هم اکنون تمامی پالایشگاه ها به دست متخصصان داخلی اداره می شوند و حتی یک مهندس خارجی در این صنعت مشغول به کار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی 2 میلیون بشکه نفت خام در کشور به فرآورده تبدیل می شود

روزی 2 میلیون بشکه نفت خام در کشور به فرآورده تبدیل می شود