مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 12:252020-11-12اقتصادي

کشاورزان توان خرید کود فسفاته را ندارند


معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش قیمت کود فسفاته کشاورزان استقبال خوبی از این نوع کود نداشتند و در شوک هستند.

- غلامحسین ساربان با اشاره به افزایش قیمت دلار و آزادسازی قیمت ها، گفت: با افزایش قیمت ها کشاورزان دچار شوک شدند به گونه ای که امسال تنها یک درصد سهمیه کود فسفاته و 5 درصد کود پتاسه در استان خراسان رضوی جذب شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: قیمت هر تریلی کود فسفاته، حدود 250 میلیون تومان است که از توان بسیاری از خریداران خارج و به دلیل استقبال کم، خریداران و توزیع کنندگان مانند شرکت های تعاونی روستایی نیز کمتر رغبتی برای خرید دارند.

ساربان با ابراز اینکه پخش 150 کیلو کود فسفاته و پتاسه در یک هکتار زمین کشاورزی در زمان کاشت کاشت گندم یک و نیم میلیون تومان برای کشاورزان هزینه دارد، گفت: معتقدیم این میزان کود باعث برداشت حدود یک تن گندم بیشتر می شود و از نظر اقتصادی توجیه اقتصادی دارد.

وی با ابراز اینکه تمام کودهای فسفاته و پتاسه وارداتی هستند و در کشور تولید فسفات ساده داریم که درصد عناصر مهم آن پایین است، افزود: سهمیه کود اوره خراسان رضوی، 137 هزار تن است که تاکنون 74 درصد به استان حمل شده و بقیه تا پایان سال برای توزیع بین کشاورزان به استان حمل خواهد شد؛ قی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان توان خرید کود فسفاته را ندارند

کشاورزان توان خرید کود فسفاته را ندارند