مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 آبان 1399 ساعت 20:452020-11-12سياسي

شاید ترامپ کنار برود اما ترامپیسم می ماند


به نظر می رسد با وجود شکست ترامپ، همچنان ترامپیسم جزو یکی از دو جریان اصلی موجود در سیاست عمومی در آمریکاست و به زودی شاهد ظهور آن در یکی از دو انتخابات کنگره در سال 2022 و یا ریاست جمهوری سال 2024 با رادیکالیسم گسترده تر خواهیم بود.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: ترامپ باخت اما ترامپیسم هنوز باقی است ؛ این جمله محتمل ترین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر امسال است.

البته هنوز کشمکش های حقوقی بر سر تعیین سرنوشت نتایج انتخابات در برخی ایالت ها همچون پنسیلوانیا و جورجیا ادامه دارد اما در صورت تثبیت نتایج فعلی این سؤال جدی همچنان وجود خواهد داشت که آیا دیگر نمی توان انتظار ظهور ترامپی دیگر در عرصه سیاست آمریکا را داشت؟ نتایج انتخابات نشان داد که ترامپ در بین آمریکایی ها آن موجود منفوری نبود که رسانه های آمریکایی باور داشتند.

در حالی که متوسط نظرسنجی ها حاکی از فاصله ده درصدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی های ملی بود در نهایت آن چه در عمل اتفاق افتاد یک فاصله 3 تا 4 درصدی بود که سبب نزدیک شدن رقابت ها در ایالت های حساس شد.

سوال اصلی اینجاست که حدود 73 میلیون نفری که در آمریکا به ترامپ رأی دادند با پیروزی احتمالی بایدن علاقه شخصی خود به ویژگی های ترامپ را کنار خواهند گذاشت و یا 4 سال بعد باز هم ترامپ یا شخصی مشابه وی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید ترامپ کنار برود اما ترامپیسم می ماند

شاید ترامپ کنار برود اما ترامپیسم می ماند