مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 آبان 1399 ساعت 09:452020-11-15پزشكي

دیابتی ها بیشتر مراقب کرونا باشند/وضعیت انسولین در کشور


رییس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بیماری دیابت در کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، افشین استوار، در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی دیابت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به شعار امسال روز جهانی دیابت مبنی بر پرستاران در دنیای دیابت تغییر را ایجاد می کنند ، گفت: طی هفته دیابت تلاش خواهیم کرد بتوانیم موضوع دیابت را به اطلاع مردم برسانیم.

دیابت با افزایش قند خون در بدن خود را نشان می دهد، در صورتی که این قندخون افزایش یافته کنترل نشود عوارض بسیار جدی مانند سکته قلبی، سکته مغزی، اختلال اعصاب محیطی، نارسایی کلیوی، اختلال شنوایی، زخم دیابتی و قطع عضو ناشی از آن، افسردگی و زوال عقل برای فرد به دنبال دیابت رخ می دهند.

وی افزود: هر چند دیابت یک بیماری درمان پذیر نیست، اما راه های خیلی مؤثری برای کنترل قندخون و کاهش عوارض ناشی از دیابت وجود دارد.

پیشرفت تکنولوژی و داروهای مؤثر در اختیار بیماران قرار دارد و با کنترل قندخون می توانند از عوارض جدی ذکر شده جلوگیری کنند.

انواع مختلفی از دیابت وجود دارد از جمله دیابت نوع یک که معمولاً بیماری خود ایمنی است و علت آن تقریباً نامشخص است و دیابت نوع دوم که بیشتر در بزرگسالان رخ می دهد و 90 درصد موارد دیابت را به خود اختصاص می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابتی ها بیشتر مراقب کرونا باشند/وضعیت انسولین در کشور

دیابتی ها بیشتر مراقب کرونا باشند/وضعیت انسولین در کشور