مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 05:402020-11-18اقتصادي

مقاومت بذرهای سیب زمینی تولیدی پلدشت در برابر آفتها


رییس جهاد کشاورزی پلدشت از تامین بذر سیب زمینی، کشاورزان سیب زمینی کار استان و سایر استانهای کشور از بذرهای تولیدی در اراضی کشاورزی پلدشت خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس جهاد کشاورزی پلدشت از تامین بذر سیب زمینی، کشاورزان سیب زمینی کار استان و سایر استانهای کشور از بذرهای تولیدی در اراضی کشاورزی پلدشت خبر داد.

پیشه ور در گفت وگو با ایسنا از تولید بذرهای جدید سیب زمینی برای اولین بار در اراضی کشاورزی پلدشت خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال برای اولین بار در سطح 40 هکتار از مزارع شهرستان، سیب زمینی بذری در پنج کلاس مختلف از رقم اقریا کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه ارقام سیب زمینی سه دسته هستند، افزود: ارقام دیر رس، متوسط رس و زودرس از این ارقام هستند که رقم کشت شده در پلدشت در 100 روز به مرحله برداشت می رسد.

رییس جهاد کشاورزی همچنین با تاکید براینکه، این مزارع در اوایل مرداد ماه سال جاری زیر کشت رفته اند، اظهار کرد: از هر هکتار به طور میانگین حدود 35 تن بذر سیب زمینی تولید می شود.

به گفته وی، افزایش تعداد بذرها در هر بوته، مقاومت در برابر آفات و بیماری ها و سایز تقریبا یک دست این سیب زمینی های جدید را از سایر ارقام متمایز ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت بذرهای سیب زمینی تولیدی پلدشت در برابر آفتها

مقاومت بذرهای سیب زمینی تولیدی پلدشت در برابر آفتها