مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 06:302020-11-18سياسي

کدام صاحب نظران مرمت گنبد شیخ لطف الله را تایید کردند؟


یک سال از روزی که رییس کمیته ملی ایکوموس ایران به اصفهان آمد و گفت: «گنبد مسجد شیخ لطف الله را تعمیر و به نظر من یک ترک آن را خراب کردند» گذشته؛ - ایسنا/اصفهان یک سال از روزی که رییس کمیته ملی ایکوموس ایران به اصفهان آمد و گفت: گنبد مسجد شیخ لطف الله را تعمیر و به نظر من یک ترک آن را خراب کردند گذشته؛ سالی که پُر پرسش و البته، کم پاسخ بود.

9 روز بعد از آنکه برف زمستانیِ سال 1398، همه جای اصفهان را سفیدپوش کرد، جز ترک مرمت شده گنبد شیخ لطف الله، مهدی مزروعی، رییس وقت کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در پنجمین گردهمایی سراسری شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی کشور، از مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان درخواست کرد تدبیری بیندیشد تا به ابهامات در خصوص مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله پاسخ داده شود و مردم به رعایت امانت و تخصص در این اداره و وزارتخانه اطمینان پیدا کنند.

فریدون اللهیاری، در آن نشست گفت: خوب است نشستی برگزار شود تا همکاران ما بتوانند به صورت تخصصی درباره مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله توضیحاتی را بیان کنند.

و به نظر می رسید که میل به برگزاری نشستی با حضور همه متخصصان _که ناگزیر شامل منتقدان متخصص نیز می شود_ در اداره کل میراث فرهنگی هم وجود دارد اما حتی پس ازآنکه حیدرعلی عابدی نماینده وقت مردم اصفهان در مجلس شورای اسلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام صاحب نظران مرمت گنبد شیخ لطف الله را تایید کردند؟

کدام صاحب نظران مرمت گنبد شیخ لطف الله را تایید کردند؟