مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 آبان 1399 ساعت 10:302020-11-18سياسي

ایران و آمریکا در قدم اول، مدیریت تنش کنند


یک تحلیل گر ارشد مسائل آمریکا حضور بایدن در مسند کاخ سفید را فرصتی برای رفع تنش با آمریکا می داند و فضای پیرامونی دو کشور را بررسی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، گرچه تابوی مذاکره با آمریکا شکست و نتیجه آن به برجام ختم شد؛ اما بعد از روی کار آمدن ترامپ قدم‌های رو به جلوی روابط ایران و ایالات متحده به سرعت به عقب برداشته شد و حتی با ترور فرمانده سپاه قدس ایران و پاسخ ایران، به سوی تخاصم و رویایی پیش رفت.

این در حالی است که برخی، حضور بایدن به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا را فرصتی برای نهادن نقطه‌ پایانی بر دفتر تنش میان دو کشور می‌دانند.

نصرت الله تاجیک، تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاست خارجی درباره مذاکره ایران و آمریکا تشریح کرد: عدم حل مشکلات بین ایران و ایالات متحده شامل قانون «بازده نزولی» شده است که در اقتصاد معروف است که البته در سیاست نیز کاربرد دارد؛ از این جهت این ادعا را مطرح می‌کنم که آن بخش از توسعه سیاسی و اجتماعی کشور و رفاه مردم که به سیاست خارجی مربوط می‌شود و تعاملات بین المللی ما در آن نقش دارند به حل مشکلات بین ایران و آمریکا گره خورده است که البته دلایل و زمینه‌های آن بحث دیگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و آمریکا در قدم اول، مدیریت تنش کنند

ایران و آمریکا در قدم اول، مدیریت تنش کنند