مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 06:302020-11-20پزشكي

یک خبر خوب برای مبتلایان به کرونا


طبق مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان موسسه ایمنی شناسی لاژولا انجام شده است، ایمنی سلولی بیماران بهبودیافته کرونایی تا سالها در بدن باقی می ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از تسنیم، طبق گزارش محققان، نمونه‌های خون بیماران بهبودیافته از کرونا نشان دهنده‌ یک پاسخ ایمنی سلولی قدرتمند و طولانی مدت است.

نیویورک تایمز در این باره نوشت، طبق مطالعه جدید محققان، هشت ماه پس از عفونت ویروس کرونا در بدن، بیشتر افرادی که بهبود یافته‌اند هنوز سلولهای ایمنی کافی برای دفع ویروس و جلوگیری از بیماری دارند؛ این سلول‌ها با پادتن موجود در بدن تفاوت دارند و ممکن است برای مدت زمان بسیار طولانی در بدن باقی بمانند.

این تحقیق که به صورت آنلاین منتشر شده است، در مجلات علمی مورد ارزیابی قرار نگرفته و منتشر نشده است اما طبق گفته دانشمندان این تحقیق، این جامع‌ترین و طولانی‌ترین مطالعه در مورد «حافظه ایمنی در برابر ویروس کرونا» تا به امروز است.

شین کروتی ویروس شناس موسسه ایمونولوژی لا ژولا که در این مطالعه همکاری داشته است، گفت: «این مقدار حافظه احتمالا سال‌ها از ابتلا به نوع شدید بیماری و بستری در بیمارستان جلوگیری می‌کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک خبر خوب برای مبتلایان به کرونا

یک خبر خوب برای مبتلایان به کرونا