مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1399 ساعت 08:502020-11-20بين الملل

ورود واحدهای ارتش آذربایجان به منطقه آغدام


وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، واحدهای ارتش این کشور صبح امروز جمعه وارد منطقه آغدام که بر طبق توافق آتش بس پایان دهنده به شش هفته درگیری اخیر با ارمنستان بر سر قره باغ از سوی نیروهای ارمنی واگذار شد، - وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، واحدهای ارتش این کشور صبح امروز جمعه وارد منطقه "آغدام" که بر طبق توافق آتش بس پایان دهنده به شش هفته درگیری اخیر با ارمنستان بر سر قره باغ از سوی نیروهای ارمنی واگذار شد، شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این آتش بس که چند روز پیش با میانجی گری روسیه حاصل شد، تصریح کرده که ارمنستان کنترل برخی مناطقی که در بیرون از مرز قره باغ با جمهوری آذربایجان در اختیار دارد را به آن واگذار می کند.

اولین بخش از این مناطق یعنی شهر آغدام قرار بود که امروز جمعه واگذار شود.

منطقه قره باغ اگر چه در داخل جمهوری آذربایجان قرار دارد اما از زمان پایان یافتن یک جنگ با جدایی طلبان این مناطق در سال 1994 در کنترل نیروهای ارمنی تباری که مورد حمایت ارمنستان بوده اند قرار داشته است.

آن جنگ نه فقط باعث قرار گرفتن خود منطقه قره باغ در دستان ارمنستان شد بلکه میزان قابل توجهی از مناطقه پیرامون نیز در اختیار این کشور ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود واحدهای ارتش آذربایجان به منطقه آغدام

ورود واحدهای ارتش آذربایجان به منطقه آغدام