مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 08:252020-11-21اقتصادي

پیشرفت 82 درصدی سد زاکین سیاهو


رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در بازدید از عملیات ساخت سد زاکین سیاهو بر تکمیل عملیات سریز سد و کالورت سد زاکین در منطقه سیاهو تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی باقرزاده همایی روز گذشته ضمن بازدید از عملیات ساخت سد زاکین سیاهو در منطقه بر تکمیل عملیات سریز سد و کالورت سد زاکین در منطقه سیاهو تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرای سازه سرریز در حال انجام می باشد، افزود: در مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه حدود 82 درصد برآورد می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه حوضه آبریز زاکین به مساحت حدود 40 کیلومتر مربع سرمنشا رودخانه ای به همین نام است که سالانه توسط حجم قابل توجهی از آبهای سطحی از حوضه به صورت هرز آب از دسترس خارج می شود، ابراز داشت: بر این اساس و بر پایه توسعه کشاورزی منطقه احداث یک سد مخزنی لازم بود.

 ضباقرزاده ادامه داد: مهار سیلاب های مخرب منطقه، تامین آب کشاورزی و توسعه سطح کشت حدود 330 هکتار، توسعه صنعت گردشگری با توجه به اقلیم مناسب منطقه، افزایش کیفیت و تولیدات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان وفراهم نمودن بستر مناسب جهت توسعه صنعتی منطقه اهداف این طرح می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 82 درصدی سد زاکین سیاهو

پیشرفت 82 درصدی سد زاکین سیاهو