مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 09:552020-11-21اقتصادي

عملیات تولید در سکوی فاز 16 پارس جنوبی از سرگرفته شد


سکوی گازی فاز 16 پارس جنوبی، پس از بازسازی بخش آسیب دیده خط لوله دریایی این فاز با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب دوباره عملیاتی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سکوی فاز 16 پارس جنوبی که به دلیل آسیب بخشی از خط لوله دریایی این فاز، آبان سال 98 غیرعملیاتی شده بود، پس از برنامه بازسازی و تعویض بخشی از خط لوله انتقال گاز، روز جمعه (30 آبان ماه) با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب (14 میلیون مترمکعب) دوباره عملیاتی شد.

علیرضا عبادی، مدیر تولید و عملیات شرکت بهره بردار پارس جنوبی با بیان اینکه خط لوله دریایی فاز 16 پارس جنوبی در چند نوبت دچار شکستگی و توقف جریان تولید شده بود، گفت: بخشی از این خط لوله 110 کیلومتری که پارسال دچار آسیب شده بود، پس از تعویض و انجام آزمون های پیش راه اندازی و راه اندازی، با انتقال دوباره گاز به پالایشگاه خشکی عملیاتی شد.

وی درباره موقعیت تعویض و بازسازی خط لوله فاز 16 پارس جنوبی گفت: با توجه به امکان صدمه پذیری بیشتر خط لوله در سمت سکو به دلیل فشار و دمای بالای جریان گاز، خط لوله یادشده از نقطه صفر سکوی فاز 16 به طول 32 کیلومتر تعویض شده است تا با افزایش سطح ایمنی، خطر بروز حادثه در این ناحیه و محیط پیرامونی آن به طور کامل رفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات تولید در سکوی فاز 16 پارس جنوبی از سرگرفته شد

عملیات تولید در سکوی فاز 16 پارس جنوبی از سرگرفته شد