مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 07:202020-11-22پزشكي

راز شاد زیستن


افرادی که تحر ک داشته و سلامت حرکتی بهتری دارند، بهتر زندگی می کنند، انرژی بیشتری داشته و استرس و اضطراب کمتری را تجربه می کنند؛ - علیرضا شهاب، فیزیوتراپیست در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی بیشتر مراجعات به کلینیک های فیزیوتراپی ناشی از چیست؟ ، اظهار داشت: دلیل اصلی بیشتر مراجعات به کلینیک های فیزیوتراپی ناشی از درد و جهت کنترل درد است.

وی ادامه داد: بهتر است بدانیم که دلیل اصلی درد و ناراحتی این دسته از بیماران ناشی از ضعف سلامت حرکتی است که منجر به ایجاد الگوهای حرکتی غیر طبیعی شده و در اغلب موارد نتیجه ای جز درد در پی ندارد.

این فیزیوتراپیست اضافه کرد: متاسفانه زندگی انسان امروز به گونه ای طراحی شده که انرژی کمتری صرف کند و آسانتر زندگی کند؛ به دنبال این تسهیل حرکتی، فقر حرکتی به عنوان یک پدیده نوظهور همراه انسان امروز گشته است.

عضو کمیته علمی انجمن فیزیوتراپی ایران بیان داشت: در مسیر حرکت به سمت محل کار در مترو یا اتومبیل می نشینیم یا زمانی که به محل کار خود می رسیم، ساعتها پشت میز کار به صورت بی حرکت قرار می گیریم و بعد از رسیدن به منزل دوباره برای رفع خستگی روزانه روی مبل استراحت می کنیم؛ در حالی که این روشی نیست که بدن ما بر اساس آن ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز شاد زیستن

راز شاد زیستن