مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1399 ساعت 20:552020-11-22اقتصادي

سایه محو مالیات بر بازار مسکن


اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم .

- اثرگذاری طرح مالیات بر خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانونی در این زمینه وجود ندارد در حد هیجان کوتاه مدت بود؛ زیرا از بهمن ماه پارسال که سامانه املاک و اسکان رونمایی شده و حتی از اواخر تابستان که اولین پیامکها به مالکان بیش از یک واحد ارسال شده هم قیمت رشد داشته و هم معاملات کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مالیات خانه های خالی با توجه به آنکه هنوز قانون آن به تصویب نرسیده حالت اجرایی به خود نگرفته است.

البته وزارت راه و شهرسازی از چند ماه قبل برای اجرایی شدن این طرح دست به کار شده و روزانه 100 تا 150 هزار پیامک به دارندگان بیش از یک واحد مسکونی ارسال کرده است.

با اینکه روز 28 مرداد 1399 سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کل کشور در آن ثبت خواهد شد به مرحله اجرا رسید طرح مالیات بر خانه های خالی هنوز به تصویب نرسیده است.

هرچند اواخر شهریورماه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از ارسال 109 هزار پیامک به مالکان خانه های خالی برای تعیین تکلیف این واحدها خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه محو مالیات بر بازار مسکن

سایه محو مالیات بر بازار مسکن