مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:502020-12-02سياسي

نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود


استاندار گیلان با اشاره به اینکه نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در زمینه ایجاد مردم سالاری دینی بود، گفت: برای انتقال این فرهنگ ها باید اسناد تاریخی صیانت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از سکه های طراحی شده منقش به تصویر میرزا کوچک در جمع خبرنگاران نهضت میرزا را یک جنبش مردمی عنوان و اظهار کرد: نهضت میرزا برگرفته از ایدئولوژی های توحیدی در راستای دفاع از کشور و سرزمین بوده است.

وی با بیان اینکه نهضت جنگل حرکت در مسیر مردم سالاری دینی بوده است، گفت: این نهضت برای بسیاری از ملت های آزادی خواه به ویژه مسلمانان و ایرانیان الهام بخش بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی طلایه دار استقلال طلبی و مبارزه علیه استبداد و استکبار بود، گفت: بسیاری اندیشمندان نهضت جنگل را یکی از مؤلفه های اثرگذار در نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی می دانند.

وی در ادامه به توصیف رهبر معظم انقلاب از نهضت جنگل به عنوان مینیاتوری از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی اشاره و اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظایف ما صیانت و حفاظت از اسناد تاریخی و واقعیت های یک ملت است که باید در زمینه نهضت جنگل نیز انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود

نهضت جنگل حرکتی ارزشمند در ایجاد مردم سالاری دینی بود