مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 13:102020-12-04اقتصادي

کمک 105 میلیون دلاری برای خروج بخش انرژی تاجیکستان از بحران


بانک توسعه آسیایی برای تقویت اجرای اصلاحات و افزایش پایداری مالی بخش انرژی تاجیکستان ارائه کمک بلاعوض 105 میلیون دلاری به این کشور را تصویب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بانک توسعه آسیایی به تاجیکستان برای تقویت اجرای اصلاحات جاری و افزایش پایداری مالی بخش انرژی کمک مالی می کند.

بنابر سخنان یوی اینائوه متخصص مالی بانک توسعه آسیایی در امور کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی، بخش انرژی تاجیکستان با یک بحران مالی رو به رو است و بهبود آن مستلزم حل همزمان مدیریت این بخش، بدهی ها، تعرفه ها، فروش، جمع آوری به موقع و ضرر و زیان های سیستماتیک را می طلبد.

وی افزود: این برنامه به دولت تاجیکستان در اجرای اصلاحات عمده در بخش انرژی کمک و پروژه های قبلی انرژی بانک توسعه آسیایی و سایر شرکا در زمینه توسعه را تکمیل می کند.

این اصلاحات شامل تقسیم بندی شرکت برق تاجیک به 3 شرکت مستقل - مسئول تولید، انتقال و توزیع برق، تجدید نظر در تعهدات بدهی بیش از حد این شرکت، ایجاد تنظیم کننده جدید در بخش انرژی، تصویب روش تعرفه ای و ایجاد سیستم جدید متمرکز کنترل نقدینه بین شرکت های تقسیم شده، می باشد.

در چارچوب اصلاحات و توسعه ظرفیت نهادی، شرکت ایجاده شده برای توزیع برق بر اساس قرارداد پنج ساله توسط یک شرکت معتبر بین المللی با تجربه غنی مدیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک 105 میلیون دلاری برای خروج بخش انرژی تاجیکستان از بحران

کمک 105 میلیون دلاری برای خروج بخش انرژی تاجیکستان از بحران