مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 11:102020-12-07اجتماعي

همت جمعی تنها راه نجات ارگ 1700 ساله ی زادگاه خورشید


بخشدار خرانق و سرپرست میراث فرهنگی اردکان خواستار همت جمعی برای واگذاری و تکمیل طرح مرمت قلعه تاریخی و پر رمز و راز خرانق که هرساله در فصل بارش ها نگرانی های را برای اهالی و میراث دوستان ایجاد می کند، - شدند.

هرساله با آغاز فصل بارش علاوه بر خوشحالی مردم سرزمین خشک و کویری استان یزد به جهت نزول نعمت الهی، نگرانی هایی مبنی بر آب گرفتگی، ریزش و تخریب آثار تاریخی و خشت و گلی در نقاط مختلف استان دل علاقمندان و میراث دوستان را به لرزه درمی آورد.

یکی از این اماکن تاریخی که طی سال های اخیر به علت نبود اهتمام و توجه کافی جهت نگهداری و مرمت آن، وضعیتی نگران کننده داشته، قلعه تاریخی و پر رمز و راز خرانق در شهرستان اردکان است؛ ارگی تاریخی و ارزشمند که آثار باستانی زیادی را در دل خود جای داده و قدمتی بالغ بر 1700 سال دارد.

جاوید عیدانی بخشدار خرانق در گفت وگو با خبرنگار ایسنا به پیگری های مکرر بخشداری در جهت ترمیم و مرمت این بنای ارزشمند اشاره و تصریح می کند: اقدامات لازم جهت نوسازی بهسازی و ترمیم بخش های اصلی قلعه و بناهای موجود در این ارگ تاریخی مستلزم واگذاری از سوی خرده مالکان در این مجموعه است.

وی خاطرنشان می کند: هرچند این بنا به ثبت ملی رسیده اما با توجه به شخصی بودن ملک و بناهای موجود در قلعه که به صورت خرده مالکی اداره و مورد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همت جمعی تنها راه نجات ارگ 1700 ساله ی زادگاه خورشید

همت جمعی تنها راه نجات ارگ 1700 ساله ی زادگاه خورشید