مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 11:252020-12-07پزشكي

درمان گروهی از سرطان های خون با کمک روشی مبتنی بر سلول درمانی


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود تلاش کردند تا با کمک یک روش مبتنی بر سلول درمانی، گروهی از سرطان های خون را درمان کنند.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود تلاش کردند تا با کمک یک روش مبتنی بر سلول درمانی، گروهی از سرطان های خون را درمان کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران موسسه سرطان دانا فاربر (Dana-Farber Cancer Institute) آمریکا در پژوهش جدید خود مشاهده کردند که یک داروی مبتنی بر روش درمان با سلول تی کایمریک گیرنده آنتی ژن (CAR T-cell therapy) که با نام آکسیکابتاژن سیلولوسل (Axicabtagene Ciloleucel) عرضه می شود، توانست طی فاز دوم یک آزمایش بالینی، سلول های سرطانی را در حدود 80 درصد بیماران مبتلا به لنفوم غیر هاجکین (NHL) پیشرفته، به سطوح غیر قابل شناسایی برساند.

لنفوم غیر هاجکین، گروهی از سرطان های خون است که همه انواع لنفوم به غیر از لنفوم هاجکین را در برمی گیرد.

اگرچه لنفوم غیر هاجکین معمولا رشد آهسته ای دارد اما بیماری اغلب پس از درمان استاندارد عود می کند و نیاز به درمان های جدیدی دارد.

به گفته پژوهشگران، میزان اثربخشی آکسیکابتاژن سیلولوسل در شرکت کنندگان این آزمایش که بیماری آنها عود کرده بود و یا نسبت به سایر داروها مقاوم هستند، بسیار دلگرم کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان گروهی از سرطان های خون با کمک روشی مبتنی بر سلول درمانی

درمان گروهی از سرطان های خون با کمک روشی مبتنی بر سلول درمانی