مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 04:052020-12-08پزشكي

کبیرکوه؛ آغوشی مهربان برای گیاهان دارویی/ وجود 330 گونه گیاه دارویی در ایلام


با توجه به اینکه استفاده از گیاهان دارویی در حال افزایش است و کبیر کوه در استان ایلام، بزرگ ترین منبع گیاهان دارویی است، حمایت و توجه به آن از سوی مسوولیت مربوطه می تواند سبب اشتغالزایی و کسب درآمد پایدار شود.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: امروزه طب سنتی در بین مردم طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد برای درمان بیماری ها از خواص گیاهان دارویی استفاده می کنند.

  اقلیم کوهستانی استان ایلام باعث رشد گونه گیاهی مختلفی شده که بیشتر آنها دارای خواص خوراکی، دارویی و.

هستند.

کبیرکوه واقع در استان ایلام که از شهرستان ایلام، دره شهر تا آبدانان امتداد دارد، بزرگ ترین منبع گیاهان دارویی در استان است.

در بیش یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در استان ایلام، تاکنون یک هزار گونه گیاهی شناخته شده که طبق آخرین بررسی های انجام شده 330 گونه از گیاهان موجود در استان خواص دارویی دارند.

تشنه داری، آویشن، هفت تخمه، په گل، گل گاوزبان، خارشتر و شیرین بیان از مهمترین گیاهان دارویی در استان هستند؛ می توان از این ظرفیت خدادادی گیاهان بومی برای اشتغال و رفع محرومیت استان استفاده کرد.

  به صورت آزمایشی- تحقیقاتی زیره کشت کردم علی هاشمی کشاورز گیاهان دارویی در دره شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: من از سال گذشته کار کشت گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبیرکوه؛ آغوشی مهربان برای گیاهان دارویی/ وجود 330 گونه گیاه دارویی در ایلام

کبیرکوه؛ آغوشی مهربان برای گیاهان دارویی/ وجود 330 گونه گیاه دارویی در ایلام