مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 07:352020-12-08اقتصادي

آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک تحویل دولت شد/ درخواست اعتبار 300 میلیاردی


وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای فاز نخست پایش کمیت و کیفیت خاک کشاورزی از سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری اختصاصی 300 میلیارد تومانی درخواست کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر خاک کشاورزی این وزارتخانه اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای فاز نخست پایش کمیت و کیفیت خاک کشاورزی از سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری اختصاصی 300 میلیارد تومانی درخواست کرده است.

به گفته این مقام مسئول، در قانون حفاظت از خاک کشور، ما ملزم به تهیه نقشه های کمّیت و کیفیت خاک کل کشور و به ویژه خاک کشاورزی و تعیین تمام عوامل مؤثر در تولید و پایداری و حفاظت خاک شده ایم که اجرای آن با توجه به هزینه های مربوط به تکنولوژی های موجود و تهیه نقشه ها، نیاز به اعتبارات دارد.

جهانبخش میرزاوند با بیان اینکه پایش کیفیت خاک بسیار زمانبر و هزینه بر تر از پایش کمیت خاک است، افزود: برای اندازه گیری عناصر غذایی و عناصر آلوده کننده در خاک به مواد شیمیایی خاصی نیاز است که با نوسانات ارزی، قیمت آن نیز تغییر می کند.

وی اظهار داشت: تهیه نقشه پایش کمیت و کیفیت کل خاک کشور در مقیاس مدیریت پذیر در صورت تأمین اعتبار در یک بازه 10 ساله انجام خواهد شد و بهره بردار و کارشناس پهنه می تواند از چنین نقشه ای برای مواردی همچون توصیه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک تحویل دولت شد/ درخواست اعتبار 300 میلیاردی

آیین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک تحویل دولت شد/ درخواست اعتبار 300 میلیاردی