مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 12:152020-12-08سياسي

ایران اثرگذارترین کشور منطقه در علم نانو/ دانمشندان ایرانی خوش درخشیدند


تجزیه و تحلیل آمار و ارقام نظام رتبه بندی سایمگو حکایت از صدرنشینی ایران در علم نانوفناوری منطقه و تلاش مداوم دانشمندان برای یکه تازی در این عرصه دارد.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس- شهین مردانی: رتبه بندی سایمگو هر سال کشورهای مختلف جهان را به لحاظ تحقیقات علمی و ارائه مقالات رتبه بندی و جایگاه جهانی آنها را در وب سایت خود منتشر می کند.

 آمار و ارقام این جدول نشان دهنده تلاش و زحمت دانشمندان ایرانی برای صدرنشینی در آسیای غربی و حفظ جایگاه علمی خود دارد.

  در این گزارش به روند پیشرفت ایران و دانشمندان ایرانی در ارائه اسناد علمی در نانوفناوری اشاره می کنیم که سال های 2017 و 2018، 2019 را شامل می شود؛ این گزارش به جایگاه کشورهای منطقه و جهان نیز اشاره دارد.

   بر اساس رتبه بندی سایمگو، ایران در سال 2019 به مقام نخست تولیدات علمی در زمینه فناوری نانو در سطح کشورهای آسیای غربی دست یافته و دانشمندان با مقالات علمی خود دانش نانوفناوری منطقه را در دست گرفته اند؛ گرچه شمار مقالات دانشمندان ما در سال 2019 کمتر از سال های 2017 و 2018 است، اما تلاش شده تا مقاله های علمی عملیاتی شوند و این علم به زندگی روزمره مردم ورود کند.

 * تسخیر علم نانوی منطقه توسط دانشمندان ایرانی در سال 2019  بررسی های منتشر شده در مجله SCImago Journal & Country Rank نشان می دهد ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران اثرگذارترین کشور منطقه در علم نانو/ دانمشندان ایرانی خوش درخشیدند

ایران اثرگذارترین کشور منطقه در علم نانو/ دانمشندان ایرانی خوش درخشیدند