مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 21:452020-12-08پزشكي

رژیم غذایی کتوژنیک به پیشگیری از کووید 19 کمک می کند


محققان مشاهده کردند رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به پیشگیری و کاهش شدت بیماری کووید19 کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مطالعه جدید محققان دانشگاه پادائو ایتالیا در مورد اهمیت رژیم غذایی کتوژنیک در کاهش سریع چندین فاکتور پرخطر کووید 19 نظیر چاقی، دیابت نوع 2، و فشارخون بالا است.

از آنجاییکه این رژیم غذایی دارای تأثیرات ضدالتهابی، تنظیم کننده سیستم ایمنی، متابولیکی و قلبی عروقی است در پیشگیری از عفونت و عوارض احتمالی بیماری کووید 19 مؤثر است.

محققان معتقدند کاهش سریع تمام فاکتورهای پرخطر قابل اصلاح، بخصوص چاقی همراه با عوارض متابولیکی، باید پایه و ستون اصلی اقدامات بعدی سلامت در کنترل موج های بعدی عفونت کروناویروس باشد.

محققان پی بردند رژیم غذایی در کاهش ریسک کووید 19 بسیار مهم است و باید مواد خوراکی حاوی خواص بالا آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی در رژیم غذایی گنجانده شود.

فواید رژیم غذایی کتوژنیک، افزایش مقاومت میتوکندری در مقابل استرس، فعالیت بهتر آنتی اکسیدانی، ترمیم بهتر DNA و سلول های آسیب دیده، و حساسیت انسولین است.

به گفته محققان، کتون ها مانع از فعالیت التهابی در واکنش به عفونت های ویروسی می شوند و می توانند از واکنش بیش از حد التهابی مرتبط با توفان سیتوکینی در نوع حاد کووید 19 پیشگیری نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی کتوژنیک به پیشگیری از کووید 19 کمک می کند

رژیم غذایی کتوژنیک به پیشگیری از کووید 19 کمک می کند