مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-09اقتصادي

«اسنپ» صلاحیت انجام تست کرونا را ندارد/ بی نیازی از واردات کیت های تشخیصی


مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: مدت ها است از کیت های ایرانی استفاده می کنیم و از کیت های خارجی دپو شده برای مراحلی که نیاز باشد استفاده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیامک سمیعی مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه همکاران آزمایشگاهی ما 9 ماه در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش کردند اظهار داشت: منظور از گستردگی آزمایش افزایش تعداد آزمایشگاه ها و تجهیز آنها است و کشور ما تنها کوری است که در تحریم این اقدام را انجام می دهد.

وی افزود: کیفیت کیت های تشخیص سریع در مراکز سیار و ثابت استفاده می شود و مقرر شد کیت های سایر تولیدکنندگان مورد ارزیابی قرار گیرد و استفاده شود، هزینه آزمایش کوید 19 در بخش خصوصی به 301 هزار تومان کاهش یافت و در مراکز دولتی به 240 هزار تومان رسیده است و امیدوارم این تعرفه جدید به سرعت با تعرفه قبلی جایگزین شود.

سمیعی با بیان اینکه برخی آزمایشگاه ها ممکن است تخلفاتی داشته باشند اظهار داشت: باید تخلفات به سامانه 190 گزارش شوند، تقاضا می شود مردم تخلفات را به مراجع اصلی انعکاس دهند تا این تخلفات مورد بررسی قرار گیرد.

در شرایط خاص که شدت موج زیاد می شود ممکن است تا یک هفته پاسخ آزمایش به بیمار اعلام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اسنپ» صلاحیت انجام تست کرونا را ندارد/ بی نیازی از واردات کیت های تشخیصی

«اسنپ» صلاحیت انجام تست کرونا را ندارد/ بی نیازی از واردات کیت های تشخیصی