مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 10:552020-12-10بين الملل

سخنان رییس جمهور و نخست وزیر عراق در سومین سالگرد پیروزی بر داعش


رییس جمهوری عراق در سومین سالگرد پیروزی این کشور بر داعش تاکید کرد، موضع عراق، دوری از تنش های منطقه ای است و نخست وزیر نیز با عراقی خواندن این پیروزی گفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در تاریخ نهم دسامبر 2017،  حیدر العبادی نخست وزیر وقت عراق آزادسازی سراسر  این کشور از اشغال داعش را اعلام کرد و فردای این روز (10 دسامبر)، تعطیل رسمی و یوم النصر (روز پیروزی) نامگذاری شد.

  سه سال پیش در چنین روزی، تلاش های غرب برای پیروزی داعش کاملا ناکام ماند و  پس از ماه ها مبارزه نیروهای مشترک عراقی در جبهه های مختلف بویژه برنامه ریزی های دقیق نیروهای الحشد الشعبی که با فتوای مرجعیت عالی شیعیان در سال 2014 تشکیل شد، تروریست ها مجبور شدند که به حاشیه مرزها پناه ببرند.

  داعش با از دست دادن شهر موصل در عراق، دیگر پایان خود را به چشم دید.

این گروه تروریستی اگرچه دیگر هیچ شهر یا زمینی را در کنترل و سلطه خود نداشت اما این امر به معنای خاموشی و پایان داعش نبود و نیست.

هسته های خاموش این گروه تروریستی همچنان در حال انجام حملات تروریستی و تهدید امنیت عراقند و  هنوز این نگرانی وجود دارد که برخی کشورهای عربی و غربی بخواهند با حمایت از بقایای داعش، از آن در راستای منافع خود بهره برداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنان رییس جمهور و نخست وزیر عراق در سومین سالگرد پیروزی بر داعش

سخنان رییس جمهور و نخست وزیر عراق در سومین سالگرد پیروزی بر داعش