مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 20:552020-12-10اقتصادي

لرستان 25 تن در سال فرسایش خاک دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان ما با توجه به شیب بالا و بارش های رگباری 25 تن در سال فرسایش خاک دارد که از متوسط کشور و جهان بیشتر است.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان ما با توجه به شیب بالا و بارش های رگباری 25 تن در سال فرسایش خاک دارد که از متوسط کشور و جهان بیشتر است.

اسفندیار حسنی مقدم 20 آذرماه در مراسم بزرگداشت روز خاک و معرفی طرح های موفق آبخیزداری و حفظ خاک افزود: طی دو تا سه سال گذشته تحول بزرگی در خصوص اجرای طرح های آبخیزداری استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تا 9 تن در هکتار با اجرای عملیات آبخیزداری کاهش فرسایش خاک وجود دارد و 500 مترمکعب در هکتار ذخیره آب در سفره های زیر زمینی محقق می شود.

حسنی مقدم همچنین یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی را از راه های حفظ خاک برشمرد و گفت: زمین های حاصل خیز اطراف شهرها در حال کاربری غیرمجاز هستند، تغییر کاربری های غیرمجاز مسبب از بین رفتن خاک های حاصل خیز می شود، بنابراین ضروری است برخورد با متخلفان در دستور جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشاورزی حفاظتی به جای کشاورزی رایج، موجب افزایش ماده آلی خاک و حفظ آن می شود، بنابراین نباید با آتش زدن بقایای برداشت محصول موجب نابودی خاک شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان 25 تن در سال فرسایش خاک دارد

لرستان 25 تن در سال فرسایش خاک دارد